Tanulj velem az online marketingről!

Az érvelés művészete!




Mit gondolsz, amikor valamilyen terméket, szolgáltatást keresel az Interneten és egy olyan honlapot olvasgatsz, amit még soha nem láttál és a cégről sem hallottál még sehol?
A legtöbbünkben ott élő kisördög hasonló gondolatokat fogalmaz meg minden ilyen esetben:

Ki ez és miért hallgassak rá?
Vajon elhiggyem amit mond?
Kik az ügyfelei?
Mit gondolnak róla a vásárlói?
Vajon csak a pénzem kell neki?
Nem csak átverés az egész?
Mik az apró betűs részek?

Ne hidd azt, hogy a Te látogatóid nem fogják feltenni ugyanezeket a kérdéseket Veled (vagy a honlapoddal való) első találkozás alkalmával. Éppen ezért ezeket a kételyeket el kell oszlatni és korrektül meg is kell válaszolnod a honlapodon vagy akár az ajánlatodat tartalmazó e-mailben. Gondolni kell az összes potenciálisan felmerülő vásárlói kockázatra, amelyeket illik azonnal a lehető legmeggyőzőbben "lecsapni". Azonban…

Pinokkió esete   


Sok olyan példa hever előttünk, amikor azt látjuk, hogy ezek a "lecsapások" enyhén szólva is szemenszedett hazugságok vagy finomabban szólva enyhe csúsztatások, ferdítések. Mondhatnám, hogy a marketingben soha nem hazudunk. De hát az élet más területein sem illik.
Aki hazudik előbb-utóbb mindenképp lebukik és akkor az egész eddig felépített hiteles (?) imázs köddé válik. Akár ha csak néha-néha füllentünk, akkor is egy idő után bele fogunk keveredni és gyanús lesz több hallgatónak, olvasónak, hogy nem következetesek az információk, nem áll össze nekik a kép és gyanakodni kezdenek.
Nem beszélve arról, hogy valótlant állítani és a fogyasztókat megtéveszteni egyébiránt büntetőjogi kategória. A nem megfelelően alátámasztott állításokra pedig ugranak a versenytársak és jó kis versenyhivatali ügyek kerekedhetnek ki időnként abból is, ha a túlzófokot nem kellő körültekintéssel használod szövegeidben. Még a kis füllentések is rettentően károsan hatnak a megítélésedre. Ezek roppant kellemetlenek tudnak lenni, ha kiderülnek.
De nem kell ilyen messzire menni. Elég ha csak egy kicsit "kamuzunk". Amikor valaki feltüntet valakit referenciaként akinek igazából nem is dolgozott, akkor az ciki. És ha kiderül rettentő kellemetlen.
… mint a sánta kutyát



Dolgozz velem: beszéljük meg!

A mai világban pedig hamar napvilágot látnak ezek a "kis bakik". Pláne ha "jóakaróid" tesznek is az ügy érdekében. A közösségi média korában például a Twitteren és Facebookon már pár perc alatt bejárja a célcsoportod nagy részét egy ilyen hír, a különböző fórumokon vagy blogokon akár pár órán belül találkozhatsz a szakma és az olvasók csípős reakcióival. És ezek a negatív üzenetek mind-mind ott fognak maradni az örökkévalóságnak és később bárki megtalálhatja.

Ne kockáztasd ezt, legyél mindig őszinte és egyenes!

Megjegyzés: Az persze nem tilos, hogy a lehető legelőnyösebb megvilágításban mutasd Magad és termékeid. Sőt! Igazából épp erről szól a szövegírás. 
Volt szó arról, hogy elsősorban ne Magadról beszélj, és nem szabad füllenteni sem. A következő részben megnézzük, hogy akkor mit érdemes kommunikálni, ha el szeretnél adni valamit!
Fehér Márton 
Gombos Zsolt
Online Marketing Akadémia



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

MI A LEGJOBB STRESSZOLDÁS?

ELSŐ KÉZBŐL: ONLINE HÁLÓZATÉPÍTÉS

Éld jobban az életed!