Tanulj velem az online marketingről!
Az érvelés művészete!
Mit gondolsz, amikor valamilyen terméket, szolgáltatást
keresel az Interneten és egy olyan honlapot olvasgatsz, amit még soha nem
láttál és a cégről sem hallottál még sehol?
A legtöbbünkben ott élő kisördög hasonló gondolatokat
fogalmaz meg minden ilyen esetben:
Ki ez és miért hallgassak rá?
Vajon elhiggyem amit mond?
Kik az ügyfelei?
Mit gondolnak róla a vásárlói?
Vajon csak a pénzem kell neki?
Nem csak átverés az egész?
Mik az apró betűs részek?
Ne hidd azt, hogy a Te látogatóid nem fogják feltenni
ugyanezeket a kérdéseket Veled (vagy a honlapoddal való) első találkozás
alkalmával. Éppen ezért ezeket a kételyeket el kell oszlatni és korrektül meg
is kell válaszolnod a honlapodon vagy akár az ajánlatodat tartalmazó e-mailben.
Gondolni kell az összes potenciálisan felmerülő vásárlói kockázatra, amelyeket
illik azonnal a lehető legmeggyőzőbben "lecsapni". Azonban…
Pinokkió esete
Sok olyan példa hever előttünk, amikor azt látjuk, hogy ezek
a "lecsapások" enyhén szólva is szemenszedett hazugságok vagy
finomabban szólva enyhe csúsztatások, ferdítések. Mondhatnám, hogy a
marketingben soha nem hazudunk. De hát az élet más területein sem illik.
Aki hazudik előbb-utóbb mindenképp lebukik és akkor az egész
eddig felépített hiteles (?) imázs köddé válik. Akár ha csak néha-néha
füllentünk, akkor is egy idő után bele fogunk keveredni és gyanús lesz több
hallgatónak, olvasónak, hogy nem következetesek az információk, nem áll össze
nekik a kép és gyanakodni kezdenek.
Nem beszélve arról, hogy valótlant állítani és a
fogyasztókat megtéveszteni egyébiránt büntetőjogi kategória. A nem
megfelelően alátámasztott állításokra pedig ugranak a versenytársak és jó kis
versenyhivatali ügyek kerekedhetnek ki időnként abból is, ha a túlzófokot nem
kellő körültekintéssel használod szövegeidben. Még a kis füllentések is rettentően
károsan hatnak a megítélésedre. Ezek roppant kellemetlenek tudnak lenni, ha
kiderülnek.
De nem kell ilyen messzire menni. Elég ha csak egy kicsit
"kamuzunk". Amikor valaki feltüntet valakit referenciaként akinek
igazából nem is dolgozott, akkor az ciki. És ha kiderül rettentő kellemetlen.
… mint a sánta kutyát
Dolgozz
velem: beszéljük
meg!
A mai világban pedig hamar napvilágot látnak ezek a
"kis bakik". Pláne ha "jóakaróid" tesznek is az ügy
érdekében. A közösségi média korában például a Twitteren és Facebookon már pár
perc alatt bejárja a célcsoportod nagy részét egy ilyen hír, a különböző fórumokon
vagy blogokon akár pár órán belül találkozhatsz a szakma és az olvasók csípős
reakcióival. És ezek a negatív üzenetek mind-mind ott fognak maradni az
örökkévalóságnak és később bárki megtalálhatja.
Ne kockáztasd ezt,
legyél mindig őszinte és egyenes!
Megjegyzés: Az
persze nem tilos, hogy a lehető legelőnyösebb megvilágításban mutasd Magad és
termékeid. Sőt! Igazából épp erről szól a szövegírás.
Volt szó arról, hogy elsősorban ne Magadról beszélj, és nem
szabad füllenteni sem. A következő részben megnézzük, hogy akkor mit érdemes
kommunikálni, ha el szeretnél adni valamit!
Fehér Márton
Gombos Zsolt
Online Marketing Akadémia
Megjegyzések
Megjegyzés küldése