SZERETNÉL JOBBAN ÉLNI?

A bevételed növelése

2011. augusztus 16. Szerző: Dévényi László


Hálózatépítőként, értékesítőként vagy cégvezetőként pontosan tudod, hogy a bevételed növeléséhez a forgalmadat kell növelned. Manapság rengeteg tanácsadó, tréner, marketing tanácsadó, stb. próbál ötleteket, módszereket, trükköket adni az új ügyfelek szerzésére, a hatékonyabb értékesítésre, és mindenféle egyéb dologra, amivel szerintük megnövelheted a forgalmadat.



Én most nem szeretnék mindezekbe a különböző módszerekbe és tanácsokba, tippekbe, stb. belemenni, mindössze egy egyszerű nézőpontot adnék neked a forgalmad növeléshez. Egy olyan nézőpontot, amiről a legtöbb helyen nem igazán esik szó, pedig a tapasztalataim szerint pont ez az, ami leginkább meghatározza, hogy vásárolnak-e tőled, csatlakoznak-e hozzád az emberek vagy sem.

Ez pedig a bizalom, illetve a bizalom építése.
Te magad megvásárolnál-e egy olyan terméket vagy szolgáltatást, amiben nincs semmi bizalmad? Valószínűleg nem. Legalább egy minimális szintű bizalomnak, legalább egy reménynek kell lennie benned ahhoz, hogy azt megvásárold. Ha semmi bizalom nem lenne benned a termék vagy szolgáltatás felé, akkor valószínűleg nem vennéd meg.
Az mondhatjuk, hogy maga a pénz, mindössze csak egy jelkép.
 Önmagában nincs értéke, ha csak el nem cserélhető valamilyen értékesnek tekintett dologra. Maga az a termék, vagy szolgáltatás, vagy munka, amit elvégez az ember, annak a tekintett értékéért adjuk vagy kapjuk a pénzt, vagyis a pénz ezt az értéket jelképezi.
No, de mi ez az érték? Az az érték, ami a te szemedben (ha te adod a pénzt) vagy a másik szemében (ha ő adja a pénz) van. Mekkora a szemedben vagy a másik ember szemében az az érték? Akkora, amekkora a bizalom felé. Érdekes összefüggés.
Mondhatjuk, hogy a pénz, az a bizalomnak a jelképe. Hiszen amikor pénzt adsz egy termékért vagy szolgáltatásért, akkor a termék vagy szolgáltatás iránti bizalmadat (a szemedben lévő értéket) jelképezed azzal a pénzzel.
Ezzel ugyanígy vannak mások is, akik pénzt adnak neked valamiért cserébe, amit te nyújtasz nekik.
És ennek a bizalomnak nem csak a termék vagy szolgáltatás iránt kell meglennie, hanem afelé is aki átadja és afelé is, ami a forrása (gyártó vagy forgalmazó cég) annak.
Így aztán megfigyelhető (és forintosan mérhető), hogy a te bevételeid nagysága azon múlik, hogy mennyire vagy képes megnövelni a bizalmat
  • a terméked vagy szolgáltatásod iránt,
  • saját magad iránt,
  • és a céged iránt, amit képviselsz
a lehetséges vásárlóban vagy ügyfélben, és ezt milyen mennyiségű ügyfélnél vagy lehetséges vásárlónál tudod megnövelni.
Bizalomépítés! Ez a kulcsa a bevételeidnek. Hogyan tudsz másokban bizalmat kiváltani, építeni? Ez a fő kérdés, ha bevételnövelésről van szó.
Azok a cégek, értékesítők, hálózatépítők próbálnak az árakkal versenyezni (alámenni mások árainak), akik nem tudják hogyan növeljék a bizalmat a vásárlóikban.
Szóval, hogyan tudod megnövelni a bizalmat másokban irántad, terméked/szolgáltatásod és céged iránt?

Jobb eladási trükkökkel? Jobb marketing módszerekkel? Hatékonyabb lezárási módszerekkel? Nyilván ezek segíthetnek, ugyanakkor van egy jóval egyszerűbb és emberibb módja is, amit az emberek egy kisebb része ösztönösen csinál: A kapcsolatok ápolásával, javításával, építésével.
A bizalomépítés tulajdonképpenkapcsolatépítés, ápolás, javítás. Miért csodálkozik egy értékesítő vagy hálózatépítő azon, ha egy olyan bemutató után a résztvevők alig vásárolnak, vagy csatlakoznak, ahol szinte semmilyen kapcsolatuk nincs a meghívójukkal?
Ha jó a kapcsolat, és ezáltal van bizalom, akkor van alapja az együttműködésnek (vásárlásnak, csatlakozásnak, stb.)

A sikeredhez megteremtéséhez elsősorban a kapcsolataid minőségén kellene javítanod. Ha a kapcsolataid bővítésével, javításával, építésével jól haladsz, akkor lesz egy stabil alap, amire már építheted a jövődet.

Dévényi László














Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

ELSŐ KÉZBŐL: ONLINE HÁLÓZATÉPÍTÉS

MI A LEGJOBB STRESSZOLDÁS?

Éld jobban az életed!